Öökullid naasid Euroopa turniirilt karikaga

Tallinna Kristiine gümnaasiumi NutilaLabor “Öökullid” Lauri Viliberti juhendamisel, tegi Saksamaal Paderbornis möödunud nädalal toimunud FIRST LEGO League Euroopa avatud turniiril ajalugu.

ookullid artikkel KristiineLOV
Eestisse naasid Öökullid meeskonnatöö arvestuse põhiväärtuste ja inspiratsiooni kategoorias II kohaga ning robotimängu arvestuses 15. kohaga. Tallinna Kristiine gümnaasiumi NutilaLabor “Öökullid” Lauri Viliberti juhendamisel, tegi Saksamaal Paderbornis möödunud nädalal toimunud FIRST LEGO League Euroopa avatud turniiril ajalugu.

ookullid artikkel KristiineLOV
Eestisse naasid Öökullid meeskonnatöö arvestuse põhiväärtuste ja inspiratsiooni kategoorias II kohaga ning robotimängu arvestuses 15. kohaga. Nii hästi ei ole Eesti koolirobootikutel rahvusvahelisel tasandil veel kunagi läinud. Öökullidesse kuuluvad Silver Miller, Jack Spencer Mould, Mikk Tamkivi, Olger Pilt, Kristjan Paloots, Siim Suitslepp, Karl Raadik, Venno Leidorp, Karl Christofer Reinhold, Mihkel Nõel, Philip G.E.T Tribell, Kristo Toots ja nende juhendaja Lauri Vilibert.

Kuigi ametlikult käis robotiring koos üks kord nädalas kaks tundi, siis viimase kuu jooksul venisid Viliberti tööpäevad 12 tunni pikkuseks ning poisid tegid erinevates töögruppides kõva tööd. „Meil oli suur 3X2 meetrit plakat, kus olid tähtajad ja ülesanded koos vastutajatega. Kes pidi leidma toetajaid, kes programmeerima, kes roboteid ehitama, kes boksikujundusega tegelema,“ rääkis Vilibert Koolielu toimetusele.

Öökullide edukas meeskond Paderbornis.

Palju õnne Öökullidele väga hea tulemuse puhul, juhendaja Lauri Vilibert! Alustaksime sellest, et milliseid ülesandeid te Euroopa turniiril täpsemalt täitma pidite?
Kõigepealt juhin tähelepanu, et mina täitsin seal ainult statisti rolli – juhendaja ei tohigi midagi teha turniiril. Sain lihtsalt poistele patsu lüüa ja külm higi otsa ees oodata, kuidas neil läheb.

FIRST LEGO League (FLL) on keerukas kompleksvõistlus, mis koosneb neljast põhikategooriast. Esiteks hinnatakse robotidisaini: milline robot välja näeb, kuidas on roboti programm üles ehitatud.

Teiseks hinnatakse robotimängu ehk seda, kui hästi robot platsi peal erinevaid ülesandeid täidab. Igal aastal on võistlusel üks kindel teema, sel aastal on teemaks „Vanuritele suunatud lahendused“ (Senior Solutions). Seal on ligi 3 meetrit pikk ja poolteist meetrit lai laud, kus tuleb täita 15 ülesannet. Tuleb ehitada robot, mis võimalikult palju neid ülesandeid ära lahendaks kahe ja poole minuti jooksul. Robotimängus jäime 54 võistkonnast 15ndaks ja see on parim koht, mis eestlastel on olnud.

Kas on kedagi peale hiinlaste, kelle puhul võib igal aastal arvata, et nemad on ilmselt eespool?
Hiinlased ja jaapanlased. Kindlasti on neilt midagi õppida, neil on keerukamad lahendused, pikem kogemus. Samuti inglased on tugevad – neil on palju ressursse, nende robotid on meeletult suured. Meil ei ole isegi nii palju Lego detaile, et nii suurt robotit ehitada. Inglased ütlesid, et kõikide robotite ehitamiseks nad kasutasid 500 töötundi – ma ei ole kindel, kas see on 500 meeskonna töötundi või inimtöötundi, aga igatahes on seda väga palju.

Mainisite kaks FLL Euroopa turniiri kategooriat neljast ära, mis need ülejäänud kaks olid?
Kolmandaks hinnatakse meeskonna omavahelist koostööd: uuritakse tausta, kuidas koostööd on tehtud, kuidas on rollid ja ülesanded jagatud ja kuidas meeskond omavahel läbi saab. Turniiril visatakse võistkond tundmatusse vette ja antakse üks ülesanne. Sellel aastal anti meeskonnale pakk ajalehti ja öeldi, et tehke neist riided. Nad ujusid välja ja said sellega väga hästi hakkama.
Nii hästi ei ole Eesti koolirobootikutel rahvusvahelisel tasandil veel kunagi läinud. Öökullidesse kuuluvad Silver Miller, Jack Spencer Mould, Mikk Tamkivi, Olger Pilt, Kristjan Paloots, Siim Suitslepp, Karl Raadik, Venno Leidorp, Karl Christofer Reinhold, Mihkel Nõel, Philip G.E.T Tribell, Kristo Toots ja nende juhendaja Lauri Vilibert.

Kuigi ametlikult käis robotiring koos üks kord nädalas kaks tundi, siis viimase kuu jooksul venisid Viliberti tööpäevad 12 tunni pikkuseks ning poisid tegid erinevates töögruppides kõva tööd. „Meil oli suur 3X2 meetrit plakat, kus olid tähtajad ja ülesanded koos vastutajatega. Kes pidi leidma toetajaid, kes programmeerima, kes roboteid ehitama, kes boksikujundusega tegelema,“ rääkis Vilibert Koolielu toimetusele.

Öökullide edukas meeskond Paderbornis.

Palju õnne Öökullidele väga hea tulemuse puhul, juhendaja Lauri Vilibert! Alustaksime sellest, et milliseid ülesandeid te Euroopa turniiril täpsemalt täitma pidite?
Kõigepealt juhin tähelepanu, et mina täitsin seal ainult statisti rolli – juhendaja ei tohigi midagi teha turniiril. Sain lihtsalt poistele patsu lüüa ja külm higi otsa ees oodata, kuidas neil läheb.

FIRST LEGO League (FLL) on keerukas kompleksvõistlus, mis koosneb neljast põhikategooriast. Esiteks hinnatakse robotidisaini: milline robot välja näeb, kuidas on roboti programm üles ehitatud.

Teiseks hinnatakse robotimängu ehk seda, kui hästi robot platsi peal erinevaid ülesandeid täidab. Igal aastal on võistlusel üks kindel teema, sel aastal on teemaks „Vanuritele suunatud lahendused“ (Senior Solutions). Seal on ligi 3 meetrit pikk ja poolteist meetrit lai laud, kus tuleb täita 15 ülesannet. Tuleb ehitada robot, mis võimalikult palju neid ülesandeid ära lahendaks kahe ja poole minuti jooksul. Robotimängus jäime 54 võistkonnast 15ndaks ja see on parim koht, mis eestlastel on olnud.

Kas on kedagi peale hiinlaste, kelle puhul võib igal aastal arvata, et nemad on ilmselt eespool?
Hiinlased ja jaapanlased. Kindlasti on neilt midagi õppida, neil on keerukamad lahendused, pikem kogemus. Samuti inglased on tugevad – neil on palju ressursse, nende robotid on meeletult suured. Meil ei ole isegi nii palju Lego detaile, et nii suurt robotit ehitada. Inglased ütlesid, et kõikide robotite ehitamiseks nad kasutasid 500 töötundi – ma ei ole kindel, kas see on 500 meeskonna töötundi või inimtöötundi, aga igatahes on seda väga palju.

Mainisite kaks FLL Euroopa turniiri kategooriat neljast ära, mis need ülejäänud kaks olid?
Kolmandaks hinnatakse meeskonna omavahelist koostööd: uuritakse tausta, kuidas koostööd on tehtud, kuidas on rollid ja ülesanded jagatud ja kuidas meeskond omavahel läbi saab. Turniiril visatakse võistkond tundmatusse vette ja antakse üks ülesanne. Sellel aastal anti meeskonnale pakk ajalehti ja öeldi, et tehke neist riided. Nad ujusid välja ja said sellega väga hästi hakkama.